SFO II og klub

KlubFredensborg SFO II

Klubben har til huse på Benediktevej 33 midt i Fredensborg og ligger i gåafstand for 4. og 5. klasserne fra Fredensborg Skole på Benediktevej og i cykelafstand for 6. klasserne fra Fredensborg Skole Vilhelmsro. I klubben er 225 børn indmeldt.

Klubben er et tilbud for børn på 4. 5. og 6. årgang. Det pædagogiske personale tilbyder et væld af muligheder og aktiviteter. Vores hus er indrettet med café, PC-rum, Singstar, musik-rum, overdækket mini-boldbane, krea-værksted og masser af sofaer til at hænge ud i.

Udendørs har vi en stor have med mange muligheder og en kunstgræsbane, en lukket gård med skatermiljø, bord-bænke og mulighed for mindre boldspil.

Udover dagligdagen i klubben tilbyder vi jævnligt ture ud af huset samt flere årlige arrangementer hvor vi dyster, hygger eller mødes over særlige emner i klubben.

Pædagogisk forsætter vi den røde tråd som er startet i Lundely SFO I, og vi læner os op af den nye styrkede læreplan hvor klubbens læringsmiljøer giver børnene mulighed for at fremme deres trivsel, læring, udvikling og dannelse.

Vi skaber muligheder for, at børnene kan indgå i konstruktive sociale relationer og forpligtende fællesskaber med plads til alle. Vores aktiviteter tager udgangspunkt i børnenes interesser og det, de er engagerede i, hvilket fremmer deltagelsesmulighederne for den enkelte og gruppen. Vi inddrager børnene i vores beslutningsprocesser for derigennem at udvikle børnenes forståelse for demokrati og det danske samfund.

Åbningstider:

På skoledage:

Mandag 14.00-17.00
Tirsdag 14.00-17.00
Onsdag 14.00-19.30
Torsdag 14.00-17.00
Fredag 14.00-17.00

På skolefridage:

Mandag til fredag 9.00-16.00

Lukkedage:

Se fanen lukkedage i SFO

Kontakt: