Kaspo

Kaspo SFO I og SFO II:

Kaspo er samlet af både børn fra 0.-3.klasse (SFO I) og 4.-6. klasse (SFO II) og har til huse i landlige omgivelser i Børnekulturhuset lige bag Karleboafdelingen, som er en del af Fredensborg skole. Vi har et tæt samarbejde med skolen og samarbejder omkring de enkelte børn.

Vores målsætning er at stimulere til glade og livsduelige børn med mod på livet gennem et spændende, trygt og udviklende miljø:

Kaspos fysiske rammer lægger op til mange forskellige aktiviteter, hvor børnene får mulighed for at bevæge sig, blive udfordret kreativt og socialt - og også opnå glæden ved at være en del af et fælleskab. Derudover har vi naturen indenfor rækkevidde og ligeledes stadion med fodbold- og løbebaner. I Kaspo lægger vi således vægt på, at det enkelte barn udvikler sig til at kunne mestre sit liv, og i samspil med andre får styrket deres selvværd og udviklet en respekt og ansvar for de omgivelser, de er en del af.

Vi vil gerne kendes på, at vi er åbne og opmærksomme på det enkelte barn og forældrenes behov, sådan at barnet kan føle sig omgivet af nærværende og omsorgsfulde voksne. Vi arbejder med afsæt i Børne-og socialministeriet læreplanstemaer:

• Kultur, Æstetik og fælleskab
• Krop, sanser og bevægelse
• Natur, ude-liv og science
• Alsidig personlig og social udvikling
• Kommunikation og sprog

Åbningstider:

På skoledage: Når børnene har fri fra skole frem til kl. 17. 00
Klubaftener for SFO II børn: Hver anden onsdag eller torsdag fra kl. 17.00-20. 00
På skolefridage: kl. 7.30 – 17.00

I nogle skoleferieuger samarbejder vi dog med de øvrige SFO’er på Fredensborg- og Endrup skole ved at slå os sammen i én institution. På den måde kan vi optimere vores samlede ressourcer og trods ferieafholdelse tilbyde de bedste rammer for børnene.

Lukkedage:
Se fanen lukkedage i SFO

Kontakt:

Daglig leder i Kaspo SFO I og SFO II:

Tina Redemann Jensen
tirj@fredensborg.dk