Lukkedage i SFO

Lukkedage Fredensborg Skoles SFO´er
(Lundely, Kaspo og KlubFredensborg) i 2024.

Alle daginstitutioner, SFOI og SFOII (klubber) i Fredensborg Kommune afholder fra i år 16 lukkedage.

Byrådet har besluttet at de 16 lukkedagene fordeles således:

• 5 dage besluttet af skolebestyrelsen.

• Uge 29 og uge 30 (15. juli – 26. juli begge dage inklusiv).

• Der er lukket hele dagen grundlovsdag (den 5. juni) og juleaftensdag (den 24. december) samt nytårsaften (den 31. december)
    Falder juleaften og nytårsaften på en lørdag eller søndag bortfalder lukkedagene.

Skolebestyrelsen fra Fredensborg Skole har i samarbejde med Endrupskolen og Børnehusene Fredensborg besluttet følgende lukkedage for 2024:

• Onsdag d. 27. marts (dagen inden skærtorsdag).

• Fredag den 10. maj (efter Kr. himmelfartsdag).

• Mandag den 23. december, fredag den 27. december og mandag den 30. december.

Alternativ pasning

Lovgivningen fastsætter, at alle institutioner og SFO´er er lukket Grundlovsdag (den 5. juni) og juleaftensdag (den 24. december). Disse to dage har kommunen ikke pligt til at etablere alternativ pasning.
De resterende dage er der mulighed for alternativ pasning, dog ikke for SFOII (klubberne).

Forældre med behov for alternativ pasning, retter henvendelse til Center for Skole og Dagtilbud. E-mail sendes til Susanne Søholt på suss@fredensborg.dk med oplysninger om barnets navn og daginstitution/SFO I.
Forældre skal melde behovet for alternativ pasning ind senest 6 uger før lukkedag af hensyn til planlægning.

Se mere om lukkedagene på kommunens hjemmeside www.fredensborg.dk under punktet Børn og Unge, Dagtilbud 0-5.

Tina Redemann, Michael Svarrer og Niels Talleruphus, SFO-ledere.