Elevråd

Fredensborg Skole har elevråd på alle tre afdelinger. Man kan læse i loven, hvad et elevråd skal lave, og hvordan det fungerer.

Medlemmerne af elevrådet vælges i klasserne i begyndelsen af skoleåret, og vi lægger vægt på, at de er med til at tage beslutninger om de områder, der omhandler eleverne og deres hverdag. Der vælges 1-2 repræsenter fra hver klasse.
Elevrådet diskuterer alle sager af interesse for eleverne lige fra regler for sneboldkampe til ønsker for besøg på skolen. Elevrådet giver også skolens ledelse og lærere mulighed for at tage eleverne med på råd, når der skal tages beslutninger.

To elever fra udskolingen deltager i skolebestyrelsens møder og er dermed bindeledet mellem skolens ledelse og eleverne.

Der er i 2014 oprettet et fælleselevråd på tværs af kommunens skoler.

Elevrådsmøderne på Vilhemsro afholdes altid op til et skolebestyrelsesmøde.