Vilhelmsro 6.-9. årgang

Vilhelmsro

Fredensborg Skoles afdeling på Vilhelmsro huser i dag 6. årgang og udskolingen 7.-9. årgang.  Vi er en afdeling, der søger at imødekomme eleverne, og vi udnytter de muligheder, en ny og moderne skole giver.

Vilhelmsro fremstår som en skov af huse med lysninger og gårdrum imellem. Husene er i to etager. De står på "tæer" – med respekt for udsigt til den omgivende natur og vores udefaciliteter, som vi på forskellig vis søger at bringe ind i skolen.

6. årgang er året, hvor der udover det obligatoriske pensum og fagrække arbejdes med elevernes identitet. De forberedes til udskolingen, der i dag er bygget op omkring tre linjer; Science, Idræt & Konkurrence og International & Medier.

Vi arbejder med uddannelse og dannelse som det væsentligste grundlag for vores arbejde, fordi vi mener, at det går hånd i hånd, hvis vi skal sikre en trivsel og gode fællesskaber som afsæt for elevernes faglige læringsproces.

Adresse:

Fredensborg Skole Vilhemsro