SDG World

SDG World (Sustainable Development Goals)

På Fredensborg Skole arbejder vi med FN´s verdensmål. Det gør vi bl.a gennem SDG ambassadøruddannelsen, der kan ruste vores elever til at tænke og handle bæredygtigt og arbejde med en fælles agenda, der kan være med til at skabe en bedre verden for flere.

SDG World

Formål:

At understøtte og bidrage til opnåelse af kommunens og skolernes målsætninger i arbejdet med FN`s verdensmål og at understøtte den praktiske undervisning i folkeskolen.
Vi arbejder målrettet med FN verdensmål på Fredensborg Skole, og har bl.a. uddannet SDG-ambassadører på skolen.

SDG-ambassadøruddannelsen

Formålet med SDG ambassadøruddannelsen er at få sat SDG på skoleskemaet og skabe samarbejde på tværs af skolerne i Fredensborg Kommune. Vi har pt. tre SDG ambassadører på Fredensborg Skole: To elever og en leder. Vi vil i dette skoleår uddanne flere elever og også lærere.

Projektet bliver udvidet i det kommende år, og alle deltagende skoler har nu fået en venskabsskole i Afrika. Her skal der samarbejdes omkring SDG. Fredensborg Skole har fået en skole i Ghana.